Sākumlapa Dokumenti Absolventi Lapas karte

Aktualitātes

Projekts: Erasmus+

30.09.

Vēlu vakarā ierodamies Prāgā.

01.10.

Plkst. 9.00 no rīta esam Prāgā Českolipskas ģimnāzijā, kur mūs laipni sagaida čehu skolēni. Iepazīstamies ar citu valstu skolēniem,  dodamies   nelielā ekskursijā pa skolu.  Secinām, ka skola ir līdzīga mūsu skolai, priecājamies par gaiteņiem, kas izrotāti ar skolēnu darbiem. Tad rādām   sagatavoto mājas darbu – stāstām par mūsu svētkiem Jāņiem, cienājam visus ar Jāņu sieru,  iepazīstinām projekta dalībniekus ar  populārāko latviešu lugu “SkroderdienāmSilmačos” un dejojam jautru deju no izrādes.

Pēc tam seko dažas iepazīšanās spēles. Pēc pusdienām dodamies nelielā ekskursijā. Aplūkojam Vltavas upi, Vyšehradas baziliku.

Atgriežoties skolā, mums jāstrādā grupās – radoši jāatveido (jāuzzīmē)  seši literārie darbi: H.K.Andersena ‘Nāriņa”, L.Kerola “Alise brīnumzemē”, A.Dimā “Trīs musketieri”, V.Šekspīra “Romeo un Džuljeta”, M.Servantesa  “Dons Kihots”, A.Sent- EkziperĪ “Mazais princis”.

Radošā, pozitīvā gaisotnē tika radītas 6 brīnišķīgas ilustrācijas.

02.10.

Dienas sākas ar ekskursiju. Plkst. 9.00 tikšanas vieta – Prāgas pils. Pils ir pilsētas ievērojamākā vieta un tās apskate aptver milzīgu teritoriju. Četru stundu garajā ekskursijā apskatījām Svētā Vitusa katedrāli, Čehijas prezidenta rezidenci, Zelta ieliņu, Svētā Jura baziliku un Čehijas vēstures muzeju. Pēc tam devāmies uz vecpilsētu, apskatot Prāgas “pērli’ – Kārļa tiltu. Pēc garās ekskursijas devāmies pusdienās un Šveika krodziņā baudījām Čehijas nacionālo ēdienu – maizes klimpas.

Pēc pusdienām ekskursija Prāgas Nacionālajā teātrī. Tur mūs iepazīstināja ar  ēkām,  kas ieskauj Nacionālā teātra teritoriju,  uzkāpām pat uz teātra jumta,  pasēdējām vairākos teātra balkonos, priecājoties par skaisto un krāšņo dizainu.

Vakarā kopā ar skolotāju turpinājām pastaigu pa Prāgas vecpilsētu, atklājot pilsētas īpašo auru.

03.10 .

Trešdien no rīta satikāmies un devāmies ekskursijā pa Prāgas vecpilsētu. Ekskursiju vadīja čehu skolēni, iepazīstinot mūs gan ar Prāgas vēsturi, gan ar tās ievērojamākajām ēkām. Ļoti interesanti  bija bibliotēkā “Klementium”, savdabīgs likās rakstnieka Franca Kafkas piemineklis.

Pēc pusdienām, enerģijas pārpilni, devāmies apskatīt vecpilsētas laukumu un slaveno Astronomisko pulksteni, krāšņo  katoļu baznīcu. Šī diena bija padziļināja mūsu zināšanas pasaules vēsturē un bija pārpilna jauniem iespaidiem.

04.10.

Ceturtdien no rīta darbojāmies grupās skolā. Čehu skolēni bija sagatavojuši literāro viktorīnu, kurā vajadzēja atbildēt uz jautājumiem par Čehiju un literatūru.

Savā starpā sacentās 5 komandas, trīs uzvarētājkomandas dāvanā saņēma tortes.

Pēcpusdienā  pastaigājāmies pa vecpilsētu, nogaršojām “slavenās” čehu vafeles, bet vakarā devāmies uz Nacionālo teātri, lai noskatītos izrādi “ Mazais princis”. Izrāde bija ļoti savdabīga, pārpilna dažādiem efektiem. Ar jauniem iespaidiem un diskutējot par izrādi vēlā vakara stundā atgriezāmies viesnīcā.

05.10.

Pēdējā projekta dienā devāmies ekskursijā uz Karlšteinas pili, kas atrodas 25 km attālumā No Prāgas. Ekskursija mums deva lielisku iespēju iepazīties ar Čehiju ārpus Prāgas. Pusotras stundas garā ekskursijā gide mūs iepazīstināja ar vienu no skaistāko vēsturisko pili Čehijā. Karlšteinas pils mūs apbūra ar savu krāšņumu, vēsturiskumu un apbrīnojamo arhitektūru.

Pēc pils apskates devāmies uz restorānu, kur jaukā, sirsnīgā gaisotnē mums tika izsniegti sertifikāti.

Vēl pa ceļam uz autobusu iegādājamies suvenīrus un tad dodamies atpaķaļ uz Prāgu.

Prāgā pie viesnīcas atvadāmies no projekta dalībniekiem, ar kuriem šajā nedēļā esam sadraudzējušies. Nedaudz skumji, taču projekts turpinās.  Uz tikšanos Latvijā!